W ofercie posiadamy siłowniki marek: Pneumax, Festo, SMC, Univer, Norgren, Prema.
Siłowniki z serii 1200 | siłowniki okrągłe ISO 6432
Siłowniki cylindryczne dzięki ich niewielkim rozmiarom są jednym z najbardziej rozpowszechnionych typów elementów wykonawczych w automatyzacji pneumatycznej. Siłowniki te spotykane są w wielu różnych miejscach : przy produkcji opakowań, tekstyliów, maszynach do obróbki drewna, produkcji ceramiki, itd. Mając na uwadze powyższe, zaprojektowaliśmy serię lekkich i estetycznych a zarazem wytrzymałych siłowników. Siłowniki serii 1200 występują w trzech wersjach: z gwintowanymi pokrywami, pokrywami zaciskanymi, oraz w wersji z zaciskanymi pokrywami i wszystkimi elementami wykonanymi całkowicie ze stali nierdzewnej.
Siłowniki z serii 1303-1308 | siłownikii szpilkowe CNOMO-CETOP-ISO
Seria 1303 – 1308 siłowników szpilkowych to seria zaprojektowana ze specjalnym uwzględnieniem trudnych warunków pracy. Tego typu siłowniki zapewniają rozwiązanie wielu trudnych pod względem wytrzymałości problemów konstrukcyjnych występujących w aplikacjach. Ich konstrukcja jest zbliżona do konstrukcji siłowników hydraulicznych niskiego ciśnienia – wytrzymały tłok z aluminium, uszczelka wargowa, teflonowe prowadzenie tłoka. Pokrywy siłowników wykonane są z jednoczęściowej bryły aluminium do średnicy tłoka 100 mm i z utwardzonego odlewu stopu aluminium sprawdzonego radiograficznie od średnicy 125 mm do 200 mm. Siłowniki szpilkowe tej serii zaprojektowano w sposób zapewniający możliwość pracy w warunkach gdzie medium jest olej o ciśnieniu do 20 bar. W przypadku pracy z olejem, tuleja prowadząca tłoczysko jest lekko zmodyfikowana, zastosowane są również odpowiednie uszczelnienia oraz dodatkowo wzmocnione są szpilki spinające pokrywy siłownika. Standardowo wszystkie siłowniki serii 1303 1308 są wyposażone w nastawialną amortyzację powietrzną.
Siłowniki z serii 1319-1396 | siłowniki z tuleją kształtową, zgodne ze standardem ISO 6431 – VDMA 24562
Seria siłowników produkowanych zgodnie z normą ISO 6431, VDMA 24562 oraz CNOMO/AFNOR 49003 co gwarantuje ich wymienność i kompatybilność z innymi siłownikami spotykanymi na rynku. Siłowniki serii 1319 (z magnesem) – 1320 (z tłoczyskiem ze stali nierdzewnej) – 1321 (bez magnesu) są wykonane z aluminiowej tulei kształtowej poddanej anodyzacji. Dla średnic tłoków od 32 do 125 mm pokrywy montowane są bezpośrednio do tulei kształtowej za pomocą specjalnych śrub z gwintem zewnętrznym i wewnętrznym w łbie śruby. Siłowniki o średnicach tłoka 160 i 200 mm zostały dodatkowo wzmocnione poprzez zastosowanie prętów wzmacniających wpuszczonych w otwory biegnące wzdłuż tulei aluminiowej siłownika. Profil siłownika jest wewnątrz wytłaczany co zapewnia gładkość powierzchni i małe tarcie. Dzięki temu siłownik może pracować nawet bez naolejania. By zamówić siłownik pojedynczego działania (średnica tłoka maksymalnie do ̈ 125, maksymalny skok 50 mm ), należy do kodu wybranego siłownika dodać skrót MA (sprężyna z przodu) lub MP (sprężyna z tyłu)
Siłowniki z serii 1400 | hydrauliczne kontrolery prędkości dla siłowników
Hydrauliczny kontroler prędkości wysunięcia jest mechanicznie sprzężony z siłownikiem pneumatycznym. Z natury rzeczy pneumatyczny siłownik nie zapewnia jednostajności wysuwu tłoczyska. Sprzężenie z hydrauliką siłownika pneumatycznego zapewnia wykorzystanie zalet nieściśliwości oleju przy jego przepływie z komory przedniej do tylnej kontrolera poprzez regulator przepływu. Sprzężenie to neutralizuje zmiany szybkości wysuwu siłownika pneumatycznego. Zmiany te są proporcjonalne do przyłożonego do siłownika obciążenia.W zależności od aplikacji jest możliwa regulacja na wysunięciu, wsunięciu.Istnieje również możliwość dokonania zatrzymania układu poprzez zawór „STOP” i przeskoku obszaru regulacji poprzez użycie zaworu „SKIP” (przeskok). Podsumowując, istnieje możliwość dowolnego zaprogramowania faz pracy siłownika pneumatycznego z regulacją lub bez niej. Tłoczyska wszystkich regulatorów mają gwinty wewnętrzne M10x1,5 dla mechanicznego sprzężenia siłownika pneumatycznego. Do przymocowania hydraulicznego kontrolera prędkości należy użyć mocowania dla serii siłowników 1303 o średnicy 40 mm. Wszystkie regulatory hydrauliczne mają dodatkowe zbiorniki dla kompensacji różnicy w objętościach dwóch komór ze względu na obecność tłoczyska w tylnej komorze. Zbiornik ten kompensuje również wszelkie ubytki oleju które mogą się pojawić w układzie. Zbiornik dodatkowy posiada również sprężynę zapewniającą lekkie nadciśnienie oleju w systemie. Kontroler zawiera wskaźnik poziomu oleju w systemie.
Siłowniki z serii 1500 | siłowniki krótkoskokowe
Największą zaletą krótkoskokowych siłowników kompaktowych jest ich zwarta budowa w porównaniu z innymi siłownikami o tym samym skoku. Cecha ta powoduje stosowanie siłowników krótkoskokowych w miejscach o ograniczonej przestrzeni, jako dociski spawalnicze itp. Siłowniki serii 1500 występują w wielu wersjach : podwójnego i pojedynczego działania, z magnesem w tłoku, w wersji pchająco-ciągnącej, tiem itp. w celu spełnienia wymagań wielu różnych aplikacji . Siłowniki krótkoskokowe są wykonane w taki sposób, by mogły pracować nawet bez naolejania powietrza dzięki zastosowaniu uszczelek o właściwościach samosmarujących oraz aluminiowej tulei kształtowej anodyzowanej w celu uzyskania większej gładkości powierzchni. Siłownik posiada specjalne rowki umożliwiające wsunięcie w nie czujników położenia tłoka. Dostępne są mocowania umożliwiające montaż siłowników w dowolnej aplikacji . Należy tu zauważyć, że siłowniki krótkoskokowe (od średnicy Ø 32 do Ø 100) mają otwory montażowe o takim rozstawie jak siłowniki serii 1321-19 wykonane wg normy ISO 6431.
Siłowniki z serii 1600 | siłowniki beztłoczyskowe
Siłowniki beztłoczyskowe zaprojektowano w celu uzyskania większej oszczędności przestrzeni w porównaniu z tradycyjnymi siłownikami z tłoczyskiem. Przestrzeń zajmowana przez siłownik beztłoczyskowy jest niewiele większa od jego skoku, podczas gdy w tradycyjnym siłowniku przestrzeń zajmowana przez siłownik jest dodatkowo powiększona o wysuwające się z siłownika tłoczysko. Rura siłownika beztłoczyskowego wykonana jest z anodyzowanego profilu aluminiowego, wzdłuż którego wykonany jest rowek zapewniającym połączenie pomiędzy tłokiem poruszającym się wewnątrz siłownika a karetką poruszającą się na zewnątrz. Uszczelnienie rowka uzyskane jest przy użyciu dwóch taśm (wewnętrznej i zewnętrznej) wykonanych z utwardzonej stali nierdzewnej przytrzymywanych dodatkowo przez magnetyczne paski plastoferrytów. System prowadzenia ślizgowego zapewnia separację dwóch taśm i wytworzenie przestrzeni pomiędzy dwoma uszczelkami tłoka, w której nie występuje ciśnienie i możliwy jest ruch karetki względem profila siłownika. Główną zaletą tego siłownika jest solidne wykonanie karetki przenoszącej ruch tłoka. Prowadzenie taśmy zaprojektowane jest z dużym zapasem by było ono odporne na obciążenia, system stalowych taśm zapewnia dużą żywotność siłownika nawet przy skrajnych warunkach pracy. Siłowniki beztłoczyskowe serii 1600 mają możliwość zasilania obu komór z jednej pokrywy (lewej bądź prawej), posiadają magnes umożliwiający bezstykową sygnalizację położenia tłoka, są wyposażone w regulowaną amortyzację. Obsługa siłownika jest niezwykle prosta. Dostępne są akcesoria mocujące, stopy podtrzymujące przy większych obciążeniach i skokach dłuższych niż jeden metr.
CZUJNIKI MAGNETYCZNE DO SIŁOWNIKÓW
Czujniki magnetyczne kontaktronowe i półprzewodnikowe, są mocowane na siłownikach z tłokiem magnetycznym w celu uzyskania bezstykowej sygnalizacji położenia tłoka. Sygnał elektryczny jest wykorzystywany bezpośrednio do sterowania cewką elektrozaworu lub jest dalej przetwarzany w układzie sterowania znajdującym się w maszynie lub innym miejscu. Dostępne w sprzedaży są czujniki ze stykiem kontaktronowym oraz półprzewodnikowe, wykorzystujące zjawisko Hall’a. Czujniki są przytwierdzane do siłowników za pomocą uchwytów (seria 1500, 1600, RS, SRS, HS, SHS) lub są wprowadzane w rowek siłownika (serie 1580.U, 1580.UAP, 1580.HAP, MRS.U, MRS.UAP, MHS.P). Czujniki wyposażone są w diody LED sygnalizujące stan czujnika.